Työntekijöiden asemaa liikkeen yleiskuvassa on tuskin kohtuutonta kutsua tärkeäksi. Carlings on työnantaja, jolle lävistykset, tatuoinnit, ja omalaatuinen tyyli eivät ole ongelma. Liikkeessä ei ole pukukoodia, ei yhtenäisiä t-paitoja joissa on Carlingsin logo. Myymälöiden mainosmallitkaan eivät ole ihan sitä H&M:n siloiteltua posh-joukkoa, vaan koko ketjun imago pohjautuu erilaisuuteen, aitouteen, yksinkertaiseen särmikkyyteen.
Carlingsista onkin tullut muotibloggaajien ja tyylitietoisten nuorten mielissä muodostunut vaihtoehto- ja alakulttuurin vaatettaja. Tapahtuipa tämä tahallisesti tai sattumalta, on Carlings ottanut tästä kaiken hyödyn irti mainonnassaan. Se pysyy ajan tasalla nuoren väestön kanssa pitämällä yllä vahvaa some-mainontaa. SoMe-mainonta puhuttelee kuluttajaa tutulla rennon yksinkertaisella tyylillä ja vuorovaikutteisella käytöksellä: Esimerkiksi Carlingsin Instagram-tili seurailee kuluttajien postaamia kuvia, tykkäilee, kommentoi ja jakaa niitä.
Mainonta on rehellistä, eikä ota itseään liian vakavasti.
Rehellisyyden ja aidosti erilaisuuden lisäksi Carlingsin kulmakiviin kuuluu tuotteiden korkea laatu. Tällä hetkellä uusimpia lanseerauksia onkin naisten ”Stay” ja miesten ”The Truth” mallistot joiden mainos-slogan kuuluu Carlingsille ominaiseen mutkattomaan tyyliin: ”Unpretentious high quality clothing. Scandinavian simplicity. Mix the opposites. Look fully sharp, yet relaxed.” Vielä yksi valttikortti Carlingsin hihassa on, että suurin osa Carlingsissa myytävistä merkeistä on pohjoismaisia brandeja, joilla on laadun lisäksi korkeampi todennäköisyys eettisestä valmistusprosessista.
AIDA : A= Attention = Herätä huomio = Yksinkertaisesti erilainen ulkoasu tummanpuhuvana suurten ja valaistujen liikkeiden vieressä.
I= Interest = Herätä mielenkiinto = Ei isoja mainostauluja jotka kantavat kymmenien metrien päähän, asiakkaan täytyy tulla ikkunan luo nähdäkseen, mitä siinä on
D= Desire = Herätä ostohalu = Mallinuket tyylikkäissä asukokonaisuuksissa.
A= Action = Kehota toimimaan = Luo itsellesi mieluisa ja toimiva asukokonaisuus Carlingsin tuotteilla.
Nuorten ja alakulttuurin vaatettaja Carlings ei vain myy vaihtoehtokatukuvaa, vaan myös on sitä.
I= Interest = Herätä mielenkiinto = Ei isoja mainostauluja jotka kantavat kymmenien metrien päähän, asiakkaan täytyy tulla ikkunan luo nähdäkseen, mitä siinä on
D= Desire = Herätä ostohalu = Mallinuket tyylikkäissä asukokonaisuuksissa.
A= Action = Kehota toimimaan = Luo itsellesi mieluisa ja toimiva asukokonaisuus Carlingsin tuotteilla.
Nuorten ja alakulttuurin vaatettaja Carlings ei vain myy vaihtoehtokatukuvaa, vaan myös on sitä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti